пʼятниця, 30 серпня 2013 р.

Порядок проведення антикорупційної експертизи

       З метою забезпечення виконання статті 15 Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» Міністерством юстиції України прийнято наказ від 05.08.2013 року №1608/5 «Деякі питання проведення антикорупційної експертизи».
        Наказом затверджено порядок проведення антикорупційної експертизи (далі - порядок) та форму висновку антикорупційної експертизи чинного нормативно-правового акта.
Порядок визначає механізм проведення антикорупційної експертизи нормативно-правових актів та проектів нормативно-правових актів з метою запобігання вчиненню корупційних правопорушень через наявність у законодавстві корупціогенних факторів.
       Зокрема, завданнями антикорупційної експертизи є:                                                                 
  1) проведення комплексного дослідження нормативно-правових актів та проектів нормативно-правових актів з метою виявлення корупціогенних факторів;       
   2) підготовка обґрунтованих висновків щодо наявності або відсутності у нормативно-правових актах та проектах нормативно-правових актів корупціогенних норм, надання пропозицій та рекомендацій щодо їх усунення.                                                                                           Антикорупційна експертиза чинних нормативно-правових актів та проектів нормативно-правових актів проводиться структурними підрозділами апарату Міністерства юстиції, визначеними відповідальними за здійснення правової експертизи. Антикорупційна експертиза чинних нормативно-правових актів проводиться з 1 січня 2014 року.     
     Антикорупційна експертиза чинних нормативно-правових актів здійснюється щодо законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України у таких сферах:            
     1) прав та свобод людини і громадянина;                                                                                          2) повноважень органів державної влади та органів місцевого самоврядування, осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування;                        
     3) надання адміністративних послуг;                                                                                     
     4) розподілу та витрачання коштів державного бюджету та місцевих бюджетів;              
     5) конкурсних (тендерних)  процедур.                                                                                       
 За результатами антикорупційної експертизи чинного нормативно-правового акта Міністерство юстиції готує висновок антикорупційної експертизи та надсилає його на розгляд Кабінету Міністрів України.                                                                                                      
    Антикорупційна експертиза нормативно-правових актів державних органів, нормативно-правові акти яких підлягають державній реєстрації, здійснюється під час такої реєстрації структурними підрозділами апарату та територіальних органів Міністерства юстиції, відповідальними за проведення державної реєстрації нормативно-правових актів.           
     Результати антикорупційної експертизи нормативно-правового акта зазначаються у висновку про державну реєстрацію, доопрацювання, відмову в державній реєстрації відповідного акта за формою, затвердженою наказом Міністерства юстиції України від 12 квітня 2005 року № 34/5 «Про вдосконалення порядку державної реєстрації нормативно-правових актів у Міністерстві юстиції України та скасування рішення про державну реєстрацію нормативно-правових актів», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 12 квітня 2005 року за № 381/10661 (в редакції наказу Міністерства юстиції України від 15 травня 2013 року № 883/5).           Антикорупційна експертиза проектів нормативно-правових актів проводиться як складова частина їх правової експертизи.                                                                                                        Результати проведення антикорупційної експертизи проекту нормативно-правового акта відображаються у висновку Міністерства юстиції за результатами його правової експертизи, в якому робиться загальний висновок щодо наявності корупціогенних факторів та подаються пропозиції щодо можливих шляхів доопрацювання проекту нормативно-правового акта у разі їх виявлення.
Головний спеціаліст Славутицького
міського управління юстиції                      
О.І.Хребтова



                                                         

Немає коментарів:

Дописати коментар