вівторок, 24 грудня 2013 р.

Плата за проведення державної реєстрації прав та їх обтяжень, внесення змін до записів Державного реєстру прав та надання інформації з Державного реєстру прав

Відповідно до положень статті 29 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (долі - Закон), здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень є платним. За проведення реєстрації справляється державне мито.
Визначення сфер, у яких сплачується державне мито на сьогодні здійснюється у Декреті Кабінету Міністрів України «Про державне мито». Так, ставки державного мита за операції із здійснення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень становлять:
- за державну реєстрацію права власності на нерухоме майно – 7 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян;
- за державну реєстрацію іншого речового права на нерухоме майно, обтяження права на нерухоме майно – 3 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Державне мито за реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень сплачується до моменту подання заяви про реєстрацію, оскільки відповідно до пункту 10 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 22 червня 2011 року № 703, заявник разом із заявою про державну реєстрацію подає органові державної реєстрації прав документ про сплату державного мита. В даному випадку мова йдеться про оригінал платіжного документу. Державне мито зараховується до державного бюджету України і не повертається заявнику навіть якщо йому відмовлено у державній реєстрації прав та їх обтяжень.
Від сплати державного мита звільняються:
- органи державної влади (посадові особи) - за державну реєстрацію обтяження права на нерухоме майно;
- органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування - за державну реєстрацію права власності держави, територіальної громади на земельні ділянки, яке виникло відповідно до закону (стаття 4 Декрету Кабінету міністрів України «Про державне мито»).
Крім того, від сплати державного мита звільняються і інші особи, визначені у Декреті Кабінету Міністрів України «Про державне мито». Це громадяни, віднесені до першої та другої категорій постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи; громадяни, віднесені до третьої категорії постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, - які постійно проживають до відселення чи самостійного переселення або постійно працюють на території зон відчуження, безумовного (обов'язкового) і гарантованого добровільного відселення, за умови, що вони за станом на 1 січня 1993 року прожили або відпрацювали у зоні безумовного (обов'язкового) відселення не менше двох років, а у зоні гарантованого добровільного відселення не менше трьох років; громадяни, віднесені до категорії 4 потерпілих внаслідок Чорнобильської катастрофи, які постійно працюють і проживають або постійно проживають на території зони посиленого радіоекологічного контролю, за умови, що за станом на 1 січня 1993 року вони прожили або відпрацювали в цій зоні не менше чотирьох років; інваліди Великої Вітчизняної війни та сім'ї воїнів (партизанів), які загинули чи пропали безвісти, і прирівняні до них у встановленому порядку особи; інваліди I та II групи тощо.
Відповідно до пункту 6 Прикінцевих та перехідних положень Закону України №1878-VI від 11.02.2010 «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень» та інших законодавчих актів України», фізичні та юридичні особи звільняються від сплати державного мита під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані до проведення державної реєстрації прав у порядку, визначеному Законом (до 1 січня 2013 року). В цьому випадку фізичні і юридичні особи звільняються лише від сплати державного мита за проведення державної реєстрації прав, які виникли та зареєстровані уповноваженими суб'єктами, зокрема підприємствами бюро технічної інвентаризації, органами земельних ресурсів, відповідно до законодавства, яке діяло до 01.01.2013. В цьому випадку необхідно сплатити кошти за надання витягу у сумі 120 грн.
Крім сплати державного мита, особа, що звертається із заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, має сплатити за надання інформації з Державного реєстру прав (витягів, інформаційних довідок, виписок – стаття 28 закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень») та за внесення змін до записів Державного реєстру прав, у тому числі виправлення технічної помилки, допущеної не з вини державного реєстратора. Така плата стягується окремо в порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2012 № 1204 «Про затвердження розміру і порядок використання плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та надання інформації із зазначеного реєстру». Розмір плати за внесення змін до записів Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі — Реєстр), у тому числі виправлення технічної помилки, що допущена не з вини державного реєстратора прав на нерухоме майно, становить 51 гривню; надання інформації з Реєстру у формі витягу — 120 гривень.
Стаття 29 Закону також передбачає виключення із правила про обов’язкову оплату надання інформації з Державного реєстру прав. Від сплати за отримання інформаційної довідки звільнені суд, органи місцевого самоврядування, органи внутрішніх справ, органи прокуратури, органи державної податкової служби, органи Служби безпеки України та інші органи державної влади (посадові особи). Від сплати за надання витягу із Державного реєстру прав при здійсненні державної реєстрації обтяжень речових прав на нерухоме майно звільняються органи державної влади (посадові особи).

Начальник реєстраційної служби
Славутицького міського управління юстиції                                                               В.М.Качан

Немає коментарів:

Дописати коментар