Документи, які необхідні для проведення
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно
Для проведення державної
реєстрації прав заявник подає органові державної реєстрації прав, нотаріусові
заяву, форму та вимоги до заповнення якої встановлює Мінюст.
Заява подається окремо
щодо кожного обʼєкта нерухомого майна.
У разі коли право
власності на житловий будинок, будівлю або споруду набувається одночасно з
набуттям у відповідної заінтересованої особи речових прав на земельну ділянку,
на якій вони розташовані, заявник подає органові державної реєстрації прав,
нотаріусу одну заяву щодо таких обʼєктів.
У разі проведення
державної реєстрації речового права на нерухоме майно, що є похідним від права
власності, одночасно з проведенням державної реєстрації права власності на таке
майно заявник подає органові державної реєстрації прав, нотаріусові заяву про
державну реєстрацію права власності на таке майно та заяву про державну
реєстрацію речового права, що є похідним від права власності.
Заявник подає разом із
заявою органові державної реєстрації прав, нотаріусові необхідні для державної
реєстрації прав документи, їх копії, засвідчені в установленому порядку:
•копію документа, що
посвідчує особу заявника (паспорт громадянина України, посвідка на проживання
особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи службовий паспорт
іноземця або документ, що його заміняє);
•копію реєстраційного номера
облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних осіб –
платників податків (ідентифікаційний код) (крім випадків, коли особа через свої
релігійні переконання відмовляється від прийняття реєстраційного номера
облікової картки платника податку, офіційно повідомила про це відповідні органи
державної влади та має відмітку в паспорті громадянина України);
•документ, що
підтверджує внесення плати за надання витягу з Державного реєстру прав
(квитанція);
•документ про сплату
державного мита (квитанція) (крім випадків, коли особа звільнена від сплати
державного мита);
•документи, що
підтверджують виникнення, перехід або припинення права власності на нерухоме
майно;
Документами, що
підтверджують виникнення, перехід та припинення речових прав на нерухоме майно,
є:
1) укладений в
установленому законом порядку договір, предметом якого є нерухоме майно, права
щодо якого підлягають державній реєстрації, або речове право на нерухоме майно
чи його дублікат;
2) свідоцтво про право
власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя,
видане нотаріусом або консульською установою України, чи його дублікат;
3) свідоцтво про право
на спадщину, видане нотаріусом або консульською установою України, чи його
дублікат;
4) видані нотаріусом
свідоцтво про придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів) та свідоцтво про
придбання майна з прилюдних торгів (аукціонів), якщо прилюдні торги (аукціони)
не відбулися, чи їх дублікати;
5) свідоцтво про право
власності на нерухоме майно, видане державним реєстратором відповідно до
закону;
6) свідоцтво про право
власності, видане органом приватизації наймачам житлових приміщень у державному
та комунальному житловому фонді, чи його дублікат;
7) свідоцтво про право
власності на нерухоме майно чи його дублікат, видані до 1 січня 2013 р. органом
місцевого самоврядування або місцевою держадміністрацією;
8) рішення про
закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського
відання, прийняте власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти
таким майном;
9) державний акт на
право приватної власності на землю, державний акт на право власності на землю,
державний акт на право власності на земельну ділянку або державний акт на право
постійного користування землею;
10) рішення суду, що
набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме
майно;
11) ухвала суду про
затвердження (визнання) мирової угоди;
12) заповіт, яким
установлено сервітут на нерухоме майно;
13) закон, яким
установлено сервітут на нерухоме майно;
14) рішення
уповноваженого законом органу державної влади про повернення об’єкта нерухомого
майна релігійній організації;
15) рішення власника
майна, уповноваженого ним органу про передачу об’єкта нерухомого майна з
державної у комунальну власність чи з комунальної у державну власність або з
приватної у державну чи комунальну власність;
16) інші документи, що
підтверджують виникнення, перехід та припинення права власності та інших
речових прав на нерухоме майно відповідно до закону.
Для проведення державної
реєстрації речових прав на обʼєкт нерухомого майна в разі, коли в документах,
що підтверджують виникнення, перехід та припинення речових прав на обʼєкт,
відсутні відомості про його технічні характеристики, заявник, крім документа,
що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на нерухоме
майно, подає технічний паспорт на обʼєкт нерухомого майна.
Якщо документи подає
представник власника, користувача додатково до вище перелічених документів
подаються:
•копія документа, що
підтверджує повноваження представника (копія довіреності або іншого документа,
що посвідчує відносини представництва);
•копію документа, що
посвідчує особу власника, користувача (паспорт громадянина України, посвідка на
проживання особи, яка мешкає в Україні, національний, дипломатичний чи
службовий паспорт іноземця або документ, що його заміняє);
•копію реєстраційного
номера облікової картки платника податку згідно з Державним реєстром фізичних
осіб – платників податків власника, користувача (ідентифікаційний код) (крім
випадків, коли особа через свої релігійні переконання відмовляється від
прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку, офіційно
повідомила про це відповідні органи державної влади та має відмітку в паспорті
громадянина України);
З найбільш типовими
ситуаціями державної реєстрації прав та документами, необхідним для її проведення можна ознайомитися у розділі «Державна
реєстрація речових прав на нерухоме майно» Порядку державної реєстрації прав на
нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів
України від 17 жовтня 2013 року № 868.
Реєстраційна служба Славутицького міського управління юстиції
Немає коментарів:
Дописати коментар