Загальний
порядок проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх
обтяжень (далі – державна реєстрація прав) визначений частиною першою статті 15
Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх
обтяжень» (далі – Закон).
Так,
державна реєстрація прав проводиться в такому порядку:
1) прийняття
і перевірка документів, що подаються для державної реєстрації прав, реєстрація
заяви;
2) встановлення
факту відсутності підстав для відмови в державній реєстрації прав, зупинення
розгляду заяви про державну реєстрацію прав та/або їх обтяжень;
3) прийняття
рішення про державну реєстрацію прав, відмову в ній або зупинення державної
реєстрації;
4) внесення
записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний
реєстр прав);
5) видача
свідоцтва про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених
статтею 18 цього Закону;
6) надання
витягів з Державного реєстру прав про зареєстровані права та/або їх обтяження.
Згідно з
частиною першою статті 19 державна реєстрація прав проводиться на підставі,
зокрема свідоцтв про право власності на нерухоме майно, виданих відповідно до
вимог цього Закону.
Перелік
випадків, за наявності яких видається свідоцтво про право власності на нерухоме
майно, що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної
реєстрації прав, визначено статтею 18 Закону.
Відповідно
до зазначеної статті Закону, свідоцтво про право власності на нерухоме майно,
що підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації
прав на нерухоме майно, видається:
1)
фізичним та юридичним особам на новозбудовані, реконструйовані об'єкти
нерухомого майна;
2)
членам житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого
відповідного кооперативу, які повністю
внесли свої пайові внески;
3)
юридичним особам у разі внесення до статутного фонду (статутного або складеного
капіталу) об'єктів нерухомого майна їх засновниками (учасниками);
4)
фізичним особам та юридичним особам, які в разі ліквідації (реорганізації) юридичної
особи отримали у власність у встановленому законодавством порядку нерухоме майно юридичної особи, що
ліквідується (реорганізується);
5) фізичним
особам та юридичним особам, що вийшли зі складу засновників (учасників)
юридичної особи за рішенням органу,
уповноваженого на це установчими документами, отримали у власність об'єкт
нерухомого майна, переданий їм;
6)
реабілітованим громадянам, яким
повернуто у власність належні їм об'єкти нерухомого
майна;
7) у
разі виділення окремого об'єкта нерухомого майна зі складу об'єкта нерухомого
майна, що складається із двох або більше об'єктів;
8)
фізичним та юридичним особам на об'єкти нерухомого майна, які в установленому
порядку переведені з житлових у нежитлові і навпаки;
8-1)
фізичним та юридичним особам у разі безоплатної передачі їм земельної ділянки із земель державної чи
комунальної власності за рішеннями органів
державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів
місцевого самоврядування;
9) в
інших випадках, встановлених законом.
Згідно з
пунктом 20 Порядкудержавної реєстрації на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим
постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2013 року № 808 (далі –
Порядок) державний реєстратор приймає
рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень за результатами розгляду
заяви про державну реєстрацію та документів, необхідних для її проведення.
Пунктом
24 Порядку передбачено, що державний реєстратор прав на нерухоме майно (далі –
державний реєстратор) у випадках встановлених законом після прийняття рішення
про державну реєстрацію права власності, відкриття відповідного розділу
Державного реєстру прав та/або внесення записів до зазначеного Реєстру формує
свідоцтво про право власності на нерухоме майно, оформляє його у двох
примірниках, які підписує і засвідчує печаткою.
Немає коментарів:
Дописати коментар