ДО УВАГИ ГРОМАДСЬКОСТІ!!!
У 2014 році Українці отримали 4,8 млн послуг з реєстрації. З них 1,3 млн становили виписки, витяги та довідки.
Для
реєстрації чи отримання довідки громадяни з
ночі мали займати чергу. Та й це не
завжди було гарантією, що вдасться
потрапити до спеціаліста саме в цей день.
Нескінченні
черги та незручності створювали плодюче
підґрунтя для корупційних схем. За прискорене
«вирішення» питання бізнесменам в середньому доводилося платити 300 грн.
У
рамках реформ забезпечено відкритий
доступ до Єдиного державного реєстру
юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
8 квітня запущено систему надання електронних
онлайн сервісів. Зареєструвати бізнес та отримати необхідну довідку, витяг
або виписку можна на оновленому сайті
Мін′юсту в режимі онлайн.
З
початку роботи через систему надання онлайн сервісів на оновленому сайті
Мін’юсту було видано понад 12 тис.
електронних довідок. Кількість запитів у
окремі дні сягала 600.
Для
полегшення ведення бізнесу в аграрних
регіонах з 1 квітня право
проводити реєстрацію договорів оренди земельних ділянок сільгосппризначення було надане нотаріусам.
Крім
того, Мін’юст розробив 2 законодавчі акти,
які вдосконалюють процедури примусового
виконання рішень та запроваджують
змішану систему. Їх підтримав Уряд
та Рада з питань судової реформи при Президентові.
Мін’юст підготував 2 проекти законів для спрощення
процедур реєстрації бізнесу та
майна:
-
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної
реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».
-
«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України
щодо спрощення процедур надання адміністративних послуг у сфері державної
реєстрації юридичних осіб та фізичних
осіб - підприємців».
Запропоновані
в цих документах новели забезпечать децентралізацію повноважень та запровадять вільний вибір суб'єкта
реєстрації. Право проводити такі дії буде надано:
-
органам місцевого
самоврядування та держадміністраціям;
-
нотаріусам (незалежно від посвідчення нотаріальної
дії);
-
акредитованим Мін’юстом
банківським установам;
-
держвиконавцям (накладення та припинення обтяжень речових прав на
нерухоме майно).
Законопроекти
покращать якість надання адміністративних послуг шляхом:
-
створення
конкурентного середовища між суб'єктами, які наділені повноваженнями з
проведення державної реєстрації;
-
запровадження принципу
екстериторіальності в межах області для державної реєстрації речових прав на
нерухоме майно та в межах України для державної реєстрації бізнесу та
громадських формувань;
-
запровадження
можливості подання електронних документів для державної реєстрації;
-
заповнення заяви
безпосередньо державним реєстратором.
Буде забезпечено удосконалення сервісів, які
надаються громадянам:
-
уводяться
механізми, які скоротять кількість відмов у держреєстрації майна та обтяжень;
-
уніфікуються
процедури реєстрації юросіб, громадських формувань та фізосіб-підприємців;
-
скорочено
перелік документів для реєстрації бізнесу;
-
буде
розкрито інформацію про права на нерухоме майно як за об'єктом, так за
суб'єктом;
- створюються
нові можливості надання інформації про нерухоме майно для органів держвлади та
інших юросіб залежно від потреб (офіційна статистична інформація, вибірка за
певними об'єктами нерухомого майна тощо);
-
скасовується
щорічне підтвердження та щорічна подача фінзвітності;
-
забезпечено
перехід на електронну форму документів;
- створення
єдиного реєстру на базі Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних
осіб – підприємців, Єдиного ліцензійного реєстру, Реєстру документів
дозвільного характеру, Єдиного реєстру громадських формувань,
Реєстру громадських об’єднань та Єдиного реєстру підприємств, щодо яких
порушено провадження у справі про банкрутство.
Буде створено надійну систему державного контролю
у сфері державної реєстрації:
-
нормативно-методичне
регулювання порядку державної реєстрації Мін'юстом;
-
дворівневе адміністративне
оскарження рішень державних реєстраторів;
-
дієві механізми реагування у разі виявлення порушень.
Плата
за державну реєстрацію.
У сфері державної реєстрації речових прав на
нерухоме майно:
-
плата
за проведення державної реєстрації залежить від об'єкта, його розміру, а також
від того, заявником є фізична чи юридична особа;
-
плата
на надання інформації про зареєстровані речові права визначається Кабінетом
Міністрів України.
У сфері державної реєстрації юридичних
осіб, громадських формувань та фізичних осіб – підприємців:
-
у
разі подання документів у електронній формі адміністративний збір та плата
за надання відомостей зменшуються на 25 відсотків.
Для прикладу, вартість повного витягу з реєстру підприємців
становить 45,68 грн безпосередньо за
послугу та 3 гривні – комісія
Ощадбанку. Загальна вартість – 48,68
грн, тобто 75% від вартості
паперового аналогу.
Повний витяг з реєстру
нерухомості коштує 21 грн.
Скорочена
інформація про компанію, а також послуга з реєстрації бізнесу надаються безкоштовно.
Так само безкоштовно громадяни
можуть отримати додаткові копії уже
сформованих документів.
Законопроекти забезпечать належне фінансове
забезпечення діяльності у сфері державної реєстрації завдяки
процедурі розподілу адміністративного збору:
-
адміністративний
збір за державну реєстрацію державними реєстраторами
виконавчих комітетів міських рад
міст обласного значення, зараховується в повному обсязі до місцевих бюджетів за місцем надання
послуг, а у разі проведення державної реєстрації державними реєстраторами держадміністрацій,
зараховується в повному обсязі до
Державного бюджету України за місцем надання послуг;
-
у
разі проведення державної реєстрації банком
або приватним нотаріусом на фінансове забезпечення цієї діяльності
спрямується 60% адміністративного збору,
який залишатиметься у відповідного
суб'єкта;
- фінансове
забезпечення інших реєстраторів здійснюється за рахунок коштів Державного та
місцевих бюджетів відповідно до законодавства.
Немає коментарів:
Дописати коментар