Нова послуга в сфері державної реєстрації
речових прав на нерухоме майно:
попередня подача заяв в електронній формі
Як відомо, Міністерство
юстиції України в рамках реформування
системи державної реєстрації вже запровадило низку нововведень, що вже встигли
себе виправдати. Але на цьому реформування системи не закінчується.
Так, Міністерство
юстиції з метою покращення умов отримання адміністративних послуг у сфері
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень 07 липня
2015 року прийняло наказ № 1159/5 «Про реалізацію пілотного проекту у сфері
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень щодо
попередньої подачі заяв» (далі – Наказ № 1159/5).
Даний пілотний
проект запроваджений в управліннях юстиції Київської та Одеської областей та
спрямований на створення умов надання якісних адміністративних послуг передусім
для сільгоспвиробників та тих, хто переробляє сільськогосподарську продукцію,
(представників агробізнесу) та забудовників багатоповерхових будинків.
Які переваги надають зазначені зміни:
Мінімізують
контакт заявника із чиновником, а відтак знижує ризик корупційного зв’язку;
Надають
можливість подання заяв у необмеженій кількості без черги у зручний для
заявника час;
Візит до органу
державної реєстрації для подачі документів та отримання карток прийому заяви
відбувається на заздалегідь зазначену дату і час та займає для заявника близько
30 хвилин, замість кількох днів раніше.
Слід зазначити,
що опосередковано позитивний ефект від запровадження цих змін отримують і
пересічні громадяни:
Оскільки для
осіб, на яких поширюється дія зазначеного наказу Мін’юсту, відпадає потреба
займати та відстоювати черги, а потім відповідно й займати час на подання своїх
численних заяв і документів, це значно розвантажить загальну чергу на прийом та
видачу документів;
Також у зв’язку
з електронної подачею документів, за результатом якої в Державному реєстрі прав
будуть сформовані відповідні системні папки з документами від забудовників
багатоквартирних будинків, громадяни зможуть користуватися наявною в них інформацію,
що позбавить їх від зайвих звернень до таких забудовників та пришвидшить процес
розгляду документів таких заявників.
Нагадуємо, що
відповідно до постанови Кабміну України № 137 від 18 березня 2015 року «Про
Деякі питання спрощення порядку надання адміністративних послуг у сфері
державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» рішення
державного реєстратора, витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме
майно, свідоцтво про право власності на нерухоме майно, отримані в електронній
та паперовій формі за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру
речових прав на нерухоме майно, мають однакову юридичну силу.
Крім того, для
отримання довідки не потрібно жодних електронних цифрових підписів чи інших
ідентифікаторів. Достатньо лише сплатити послугу власною банківською карткою.
Кожному документу присвоюється унікальний ідентифікаційний код. Таким чином,
заявник зможе легко перевірити його достовірність, ввівши присвоєний номер на
веб-сайті надання електронних послуг Мін’юсту. В разі необхідності, громадянину
не потрібно повторно отримувати документ і повторно платити кошти. Сформовані
виписка, витяг чи довідка протягом року зберігатимуться в архіві.
Немає коментарів:
Дописати коментар