«Державна реєстрація права власності з видачею
свідоцтва»
Відповідно
до статті 18 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно» свідоцтво про право власності на нерухоме майно,що
підтверджує виникнення права власності при здійсненні державної реєстрації прав на
нерухоме майно, видається:
2) членам житлового,
житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого відповідного кооперативу,які повністю внесли свої
пайові внески;
3)
юридичним особам уразі внесення до статутного фонду (статутного або складеного
капіталу) об'єктів нерухомого майнаїх засновниками (учасниками);
4) фізичним особам та
юридичним особам, які в разі ліквідації (реорганізації) юридичної особи отримали у власність у
встановленому законодавством порядку нерухоме майно юридичної особи, що ліквідується
(реорганізується);
5) фізичним особам та
юридичним особам,що вийшли зіскладу
засновник (учасників) юридичної особи за рішенням органу, уповноваженого на це
установчими документами, отримали у власність об'єкт нерухомого майна,
переданий їм;
7) у разі
виділення окремого об'єкта нерухомого майна зі складу об'єкта нерухомого майна, що
складається із двох або більше об'єктів;
8) фізичним та юридичним
особам на об'єкти нерухомого майна, які в установленому порядку переведені з
житлових у нежитлові і навпаки;
8-1) фізичним та
юридичним особам у разі безоплатної передачі їм земельної ділянки із земель
державної чи комунальної власності за рішеннями органів державної влади, Ради
міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування;
Для
проведення державної реєстрації права власності на нерухоме майно, реєстрація
якого проведена до 1 січня 2013 р. відповідно до законодавства, що діяло на
момент його виникнення, у зв’язку із втратою, пошкодженням чи зіпсуванням
свідоцтва про право власності на нерухоме майно, виданого органом місцевого
самоврядування або місцевою держадміністрацією, державного акта на право
приватної власності на землю, державного акта на право власності на землю,
державного акта на право власності на земельну ділянку заявник подає органові
державної реєстрації прав:1) завірену в установленому порядку
органом, що видавав документ, копію примірника втраченого, пошкодженого чи
зіпсованого документа;2) оголошення про втрату документа у
регіональних друкованих засобах масової інформації за місцем розташування
нерухомого майна, в якому повинні бути зазначені назва документа, його номер і
дата видачі, на чиє ім’я виданий, яким органом (крім випадків пошкодження чи
зіпсування документа).За результатами розгляду заяви та
документів, необхідних для проведення державної реєстрації прав, державний реєстратор
органу державної реєстрації прав проводить державну реєстрацію права власності
з видачею свідоцтва на заміну втраченого, пошкодженого чи зіпсованого
документа. У свідоцтві зазначається серія, номер, назва, дата видачі та
суб’єкт, який здійснив видачу втраченого, пошкодженого чи зіпсованого
документа.
У
разі проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на
новозбудовані чи реконструйовані об’єкти нерухомого майна заінтересованою
особою є замовник будівництва.Для
проведення державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на
новозбудований об’єкт нерухомого майна заявник подає:документ,
що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на земельну
ділянку;документ, що відповідно до вимог законодавства засвідчує
прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта; технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;документ,
що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси.
Для проведення
державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на реконструйований
об’єкт нерухомого майна (в тому числі в результаті переведення об’єкта
нерухомого майна з житлового у нежитловий або навпаки) заявник, крім документа,
що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на нерухоме
майно, подає:документ, що підтверджує виникнення, перехід та
припинення речових прав на земельну ділянку (крім випадків реконструкції
об’єктів нерухомого майна без зміни зовнішніх геометричних розмірів їх
фундаментів у плані);документ, що відповідно до вимог
законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом
об’єкта;технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна;письмову згоду співвласників багатоквартирного будинку (в разі
добудови аттикових і мансардних поверхів та приєднання місць загального користування);документ, що підтверджує присвоєння об’єкту
нерухомого майна адреси (в разі коли в результаті реконструкції об’єкта
нерухомого майна змінилася його адреса).
У разі проведення державної реєстрації права власності з
видачею свідоцтва на новозбудований або реконструйований об’єкт нерухомого
майна, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів фізичних та
юридичних осіб, у результаті діяльності житлового, житлово-будівельного,
дачного, гаражного чи іншого кооперативу заінтересованою особою є інвестор
(особа, що придбала майнові права), член відповідного кооперативу,
заявник подає:документ, що підтверджує набуття у власність
особою закріпленого за нею об’єкта будівництва, передбачений законодавством
(інвестиційний договір, договір про пайову участь, договір купівлі-продажу
майнових прав тощо).
У разі участі у фонді фінансування
будівництва документом, що підтверджує набуття у власність закріпленого за
особою об’єкта будівництва, є видана управителем такого фонду довідка про право
довірителя на набуття у власність об’єкта інвестування.
У разі
придбання майнових прав на об’єкт нерухомості документом, що підтверджує
набуття у власність закріпленого за особою об’єкта будівництва, є договір
купівлі-продажу майнових прав;довідку (виписку) із переліку
осіб, які брали участь в інвестуванні (фінансуванні) об’єкта будівництва та за
якими здійснюється державна реєстрація прав, видану особою, що залучала кошти
фізичних та юридичних осіб (замовником будівництва), про участь заінтересованої
особи в інвестуванні (фінансуванні) об’єкта будівництва (у тому числі шляхом
купівлі-продажу майнових прав);технічний паспорт на об’єкт
інвестування (квартира, житлове, нежитлове приміщення тощо);завірені
особою, що залучала кошти фізичних та юридичних осіб (замовником будівництва),
копії (крім випадків подання оригіналів таких документів особою, що залучала
кошти фізичних та юридичних осіб (замовником будівництва):документа,
що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на земельну
ділянку (крім випадків реконструкції об’єктів нерухомого майна без зміни
зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані);документа,
що підтверджує виникнення, перехід та припинення права власності на об’єкт
нерухомого майна до проведення його реконструкції (у разі проведення реконструкції
об’єкта нерухомого майна);документа, що відповідно до вимог
законодавства засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом
об’єкта;документа, що підтверджує присвоєння об’єкту
нерухомого майна адреси (крім випадку, коли в результаті реконструкції об’єкта
нерухомого майна його адреса не змінилася).
Для проведення державної реєстрації права
власності з видачею свідоцтва на новозбудовані або реконструйовані об’єкти
нерухомого майна, збудовані в результаті діяльності житлового, житлово-будівельного,
дачного, гаражного чи іншого кооперативу, заявник подає:довідку
житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого кооперативу про
членство в кооперативі та внесення таким членом кооперативу пайового внеску в
повному обсязі;технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна.
У разі коли завершення
будівництвом об’єкта містобудування та державна реєстрація прав на такий
об’єкт, збудований у результаті діяльності житлового, житлово-будівельного,
дачного, гаражного чи іншого кооперативу, здійснюється після 1 січня 2013 р.,
відповідний кооператив після прийняття такого об’єкта в експлуатацію подає:документ, що підтверджує виникнення, перехід та припинення
речових прав на земельну ділянку (крім випадків реконструкції об’єктів
нерухомого майна без зміни зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у
плані);документ, що відповідно до вимог законодавства
засвідчує прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;документ, що підтверджує присвоєння об’єкту нерухомого майна
адреси (крім випадку, коли в результаті реконструкції об’єкта нерухомого майна
його адреса не змінилася);затверджений загальними зборами
кооперативу список членів кооперативу.
Для проведення
державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на об’єкт нерухомого
майна державної або комунальної власності, будівництво якого завершено та право
власності на який не зареєстровано до 1 січня 2013 р., за відсутності
документа, що підтверджує виникнення права державної або комунальної власності
на такий об’єкт, заявник подає органові державної реєстрації прав технічний
паспорт на об’єкт нерухомого майна.
У разі проведення державної
реєстрації права державної власності на об’єкт нерухомого майна заявник, крім
документа, що зазначений в абзаці першому цього пункту, подає витяг з Єдиного
реєстру об’єктів державної власності щодо такого об’єкта.
У разі проведення державної
реєстрації права комунальної власності на об’єкт нерухомого майна заявник, крім
документа, що зазначений в абзаці першому цього пункту, подає:
документ, відповідно до якого
підтверджується факт перебування об’єкта нерухомого майна у комунальній
власності, виданий відповідним органом місцевого самоврядування;
документ, відповідно до якого
підтверджується факт відсутності перебування об’єкта нерухомого майна у
державній власності, виданий Фондом державного майна чи його регіональним
відділенням.
Для проведення державної
реєстрації права власності з видачею свідоцтва у зв’язку з передачею нерухомого
майна у власність юридичної особи як внесок (внесення майна до статутного
(складеного) капіталу (статутного фонду), вступні, членські та цільові внески
членів кооперативу тощо) заявник, крім документа, що підтверджує виникнення,
перехід та припинення речових прав на нерухоме майно, подає акт
приймання-передачі об’єкта нерухомого майна або інший документ, що підтверджує
факт передачі такого майна.
У разі коли така передача
здійснюється іншою юридичною особою, заявник, крім документа, що зазначений в
абзаці першому цього пункту, подає рішення органу або особи, уповноважених
установчими документами такої юридичної особи або законом.
У разі коли така передача
здійснюється щодо об’єкта нерухомого майна, яке перебуває у спільній власності,
заявник, крім документа, що зазначений в абзаці першому цього пункту, подає
письмову згоду всіх співвласників, засвідчену відповідно до Закону України “Про нотаріат”.
Для проведення державної реєстрації права
власності з видачею свідоцтва на новосформовану земельну ділянку в порядку
відведення земельної ділянки із земель державної та комунальної власності
заявник подає рішення органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування,
який відповідно до законодавства наділений повноваженнями щодо передачі
земельної ділянки у власність або користування, про затвердження документації
із землеустрою щодо відведення земельної ділянки та надання її у власність або
про затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки
(в разі підготовки лотів до проведення земельних торгів).
Державна реєстрація права
власності на об’єкт нерухомого майна, що утворився у результаті поділу, виділу
частки з об’єкта нерухомого майна або об’єднання об’єктів нерухомого майна,
проводиться державним реєстратором органу державної реєстрації прав з видачею
свідоцтва на кожний новостворений об’єкт нерухомого майна.
На підставі прийнятого рішення про
державну реєстрацію прав щодо об’єкта нерухомого майна, який поділяється,
частка з якого виділяється, або щодо об’єктів нерухомого майна, які об’єднуються,
державний реєстратор на кожний новостворений об’єкт відкриває відповідний
розділ у Державному реєстрі прав, присвоює реєстраційний номер такому об’єкту
та формує реєстраційну справу відповідно до законодавства.
Для проведення державної реєстрації прав з
видачею свідоцтва на об’єкт нерухомого майна, який поділяється (у тому числі у
результаті виділення окремого об’єкта нерухомого майна із складу об’єкта
нерухомого майна, що складається з двох або більше об’єктів) або частка з якого
виділяється, заявник, крім документа, що підтверджує виникнення, перехід та
припинення речових прав на об’єкт нерухомого майна, який поділяється або частка
з якого виділяється, подає:технічні паспорти на новостворені
об’єкти нерухомого майна;документ, що підтверджує присвоєння
новоствореному об’єкту нерухомого майна окремої адреси.
Для проведення
державної реєстрації права власності з видачею свідоцтва на новосформовану
земельну ділянку в разі формування земельної ділянки шляхом поділу або
об’єднання раніше сформованих земельних ділянок заявник подає документ, що
підтверджує виникнення права власності на раніше сформовану земельну ділянку.
реєстраційної служби Славутицького
міського управління юстиції у Київській області
Шапошнікова Лілія Володимирівна
Немає коментарів:
Дописати коментар