Як діяти покупцеві у разі передачі йому товару неналежної
якості
Якщо передано товар
неналежної якості споживач має право вимагати:
2) безоплатного усунення
недоліків товару в розумний строк;
У разі виявлення протягом встановленого
гарантійного строку істотних недоліків, які виникли з вини виробника товару
(продавця, виконавця), або фальсифікації товару, підтверджених за необхідності
висновком експертизи, споживач, в порядку та у строки, що встановлені
законодавством і на підставі обов'язкових для сторін правил чи договору, має
право за своїм вибором вимагати від продавця або виробника:
1) розірвання договору та повернення
сплаченої за товар грошової суми;
2) вимагати заміни товару
на такий же товар або на аналогічний, з числа наявних у продавця (виробника),
товар.
Вимоги пред'являються на
вибір споживача продавцеві за місцем купівлі товару, виробникові або
підприємству, що задовольняє ці вимоги за місцезнаходженням споживача. Споживач має право пред'явити одну з вимог, а в разі її невиконання заявити іншу вимогу.
Зазначені вимоги за місцезнаходженням споживача задовольняють також
створені власником продавця торговельні підприємства та філії, що здійснюють продаж
аналогічних придбаним споживачем товарів, або підприємства, на які ці функції
покладено на підставі договору. Функції представників підприємств-виробників
виконують їх представництва та філії, створені виробниками для цієї мети, або
підприємства, які задовольняють зазначені вимоги на підставі договору з
виробником. Продавець
і виробник під час продажу (реалізації) товару зобов'язані інформувати
споживача про підприємства, що задовольняють такі вимоги. За ненадання такої
інформації встановлюється відповідальність.
Продавець, виробник (підприємство, що
задовольняє вимоги споживача) зобов'язані прийняти товар неналежної якості у
споживача і задовольнити його вимоги.
За наявності товару вимога
споживача про його заміну підлягає негайному задоволенню, а в разі виникнення
потреби в перевірці якості - протягом 14 днів або за
домовленістю сторін.
У разі відсутності товару
вимога споживача про його заміну підлягає задоволенню у 2-місячний
строк з моменту подання відповідної заяви. Якщо задовольнити вимогу споживача
про заміну товару в установлений строк неможливо, споживач вправі на свій вибір
пред'явити продавцю, виробнику (підприємству, що виконує їх функції) інші
вимоги.
Під час заміни товару з недоліками на товар
аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) належної якості, ціна на який
змінилася, перерахунок вартості не провадиться.
Під час заміни товару з
недоліками на такий же товар іншої марки (моделі, артикулу, модифікації)
належної якості перерахунок вартості товару з недоліками у разі підвищення ціни
провадиться виходячи з його вартості на час обміну, а в разі зниження ціни -
виходячи з вартості на час купівлі.
При розірванні договору
розрахунки із споживачем у разі підвищення ціни на товар провадяться виходячи з
його вартості на час пред'явлення відповідної вимоги, а в разі зниження ціни -
виходячи з вартості товару на час купівлі. Гроші, сплачені за товар,
повертаються споживачеві у день розірвання договору, а в разі неможливості
повернути гроші у день розірвання договору - в інший строк за домовленістю
сторін, але не пізніше ніж протягом 7 днів.
У разі придбання споживачем продовольчих
товарів неналежної якості продавець зобов'язаний замінити їх на товари належної якості або повернути споживачеві сплачені ним
гроші, якщо недоліки виявлено у межах строку придатності.
При
пред'явленні споживачем вимоги про безоплатне усунення недоліків товару вони
повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його
пред'явлення або за згодою сторін в інший строк.
На письмову вимогу
споживача на час ремонту йому надається (з доставкою) товар аналогічної марки
(моделі, артикулу, модифікації) незалежно від моделі. Для цього продавець,
виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача) зобов'язані створювати
(мати) обмінний фонд товарів. Перелік таких товарів
визначається Кабінетом Міністрів України.
За кожний день затримки
виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу,
модифікації) та за кожний день затримки усунення недоліків понад установлений
строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка відповідно в
розмірі 1% вартості товару.
При усуненні недоліків
шляхом заміни комплектуючого виробу або складової частини товару, на які
встановлено гарантійні строки, гарантійний строк на новий комплектуючий виріб і
складову частину обчислюється починаючи від дня видачі споживачеві товару після
ремонту.
Вимоги споживача
розглядаються після пред'явлення споживачем розрахункового документа, а щодо
товарів, на які встановлено гарантійний строк, - технічного паспорта чи іншого
документа, що його замінює, з позначкою про дату продажу.
Під час продажу товару
продавець зобов'язаний видати споживачеві розрахунковий документ встановленої
форми, що засвідчує факт купівлі, з позначкою про дату продажу.
Вимоги споживача не підлягають задоволенню,
якщо продавець, виробник (підприємство, що задовольняє вимоги споживача)
доведуть, що недоліки товару виникли внаслідок порушення споживачем правил
користування товаром або його зберігання. Споживач має право брати участь у
перевірці якості товару особисто або через свого представника.
Головний спеціаліст Славутицького
міського управління юстиції
Н.О. Новик
Немає коментарів:
Дописати коментар