понеділок, 2 листопада 2015 р.

Способи припинення діяльності громадського обєднання

Припинення функціонування громадського об’єднання може відбуватися як з волі учасників, так і в примусовому порядку.
Спосіб примусового припинення діяльності громадських об’єднань застосовується за виключних обставин.
Рішення про добровільне припинення діяльності громадського об’єднання приймається вищим органом управління громадського об’єднання. Припинення діяльності відбувається або шляхом саморозпуску, або у вигляді реорганізації шляхом приєднання до іншого громадського об’єднання такого самого статусу.
Процедура припинення діяльності громадського об’єднання в разі саморозпуску визначається у статуті. Вищий керівний орган, яким є загальні збори членів, приймає рішення про припинення діяльності громадського об’єднання, створює ліквідаційну комісію або доручає керівному органу здійснювати повноваження ліквідаційної комісії та приймає рішення щодо використання коштів та майна громадського об’єднання після його ліквідації відповідно до статуту.
Тільки після внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про рішення щодо саморозпуску громадського об’єднання розпочинається припинення юридичної особи.
За припинення діяльності у спосіб саморозпуску до місцевого управління юстиції (у місті Славутич - Славутицьке міське управління юстиції, Московський квартал, 12) громадське об’єднання подає (надсилає):
         рішення про саморозпуск;
        оригінал свідоцтва про реєстрацію громадського об’єднання (чи дублікат);
        оригінал статуту громадського об’єднання (чи дублікат);
        реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи
(форма № 7, затверджена наказом Мін'юсту України від 14.10.2011 №3178/5).
Уповноважений орган з питань реєстрації протягом 10 робочих днів приймає рішення про визнання або відмову у визнанні рішення про саморозпуск громадського об’єднання та вносить відповідні відомості до Реєстру громадських об’єднань.
Підставами для відмови можуть бути порушення вимог Закону України «Про громадські об’єднання», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», статуту громадського об’єднання.
Припинення діяльності громадського об’єднання без статусу юридичної особи відбувається у спосіб надання (надсилання) до місцевого управління юстиції рішення про саморозпуск особою, уповноваженою представляти це об’єднання. На підставі зазначеного повідомлення місцеве управління юстиції вносить відомості про припинення діяльності зазначеного громадського об’єднання до Реєстру громадських об’єднань.
Припинення діяльності громадського об’єднання необов’язково має відбуватися у формі саморозпуску. Вищий керівний орган може прийняти рішення про приєднання громадського об’єднання до іншого громадського об’єднання такого самого статусу, тобто здійснити реорганізацію.
Закон України «Про громадські об’єднання» не передбачає реорганізацію громадського об’єднання без статусу юридичної особи. Тобто реорганізація можлива лише для громадських організацій зі статусом юридичної особи та громадських спілок - юридичних осіб.
Згідно із Законом України «Про громадські об’єднання» реорганізація громадського об’єднання відбувається у спосіб приєднання, наприклад, однієї громадської організації до іншої.
Реорганізація здійснюється на підставі рішення громадського об’єднання, яке приєднується, про припинення діяльності з приєднанням до іншого об’єднання та рішення громадського об’єднання, до якого приєднуються, про згоду на таке приєднання.
До місцевого управління юстиції подаються такі документи:
1) рішення про приєднання одного об’єднання та рішення про згоду іншого громадського об’єднання;
2) оригінал свідоцтва, статут та реєстраційна картка на проведення державної реєстрації припинення юридичної особи громадського об’єднання, яке приєднується;
3) необхідні документи громадського об’єднання, до якого приєднуються, для внесення змін, якщо внаслідок приєднання воно змінює свій статут та/або найменування.
 Розуміючи важливість діяльності громадських об’єднань, законодавець визначає, що примусова ліквідація громадських об’єднань можлива лише за рішенням суду і тільки за наявності вичерпних підстав.
            Громадське об'єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації в разі виявлення ознак порушення громадським об'єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 Закону України «Про громадські об'єднання».
      Так, утворення і діяльність громадських об'єднань, мета (цілі) або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров'я населення, пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки, забороняються.
          Громадські об'єднання не можуть мати воєнізованих формувань. Інші обмеження права на свободу об'єднання, у тому числі на утворення і діяльність громадських об'єднань, можуть бути встановлені виключно законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров'я населення або захисту прав і свобод інших людей.
      Інші підстави для заборони діяльності громадського об'єднання, крім зазначених вище, не допускаються.
         Заборона громадського об'єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому Законом України «Про громадські об'єднання», та виключення з Реєстру громадських об'єднань.
     Справа про заборону громадського об'єднання розглядається у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.
              У разі прийняття рішення про заборону громадського об'єднання майно, кошти та інші активи громадського об'єднання за рішенням суду спрямовуються до державного бюджету.
На виконання рішення суду про заборону громадського об'єднання уповноважений орган з питань реєстрації вносить відповідний запис до Реєстру громадських об'єднань та діє у порядку, передбаченому статтею 29 Закону України «Про громадські об'єднання».
          Також суд може припинити діяльність громадського об’єднання зі статусом юридичної особи з підстав, зазначених у Законі України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», наприклад:
1)  неподання протягом 1 року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності;
2) наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням;
3) визнання об’єднання банкрутом.
      В такому випадку, громадське об'єднання протягом шести місяців в довільній формі повідомляє уповноважений орган з питань реєстрації про продовження діяльності без статусу юридичної особи та надає відомості про особу (осіб), уповноважену представляти громадське об'єднання, в обсязі, визначеному пунктом 3 частини другої статті 16 Закону України «Про громадські об'єднання». У разі неотримання уповноваженим органом з питань реєстрації протягом шести місяців повідомлення громадського об'єднання про продовження діяльності без статусу юридичної особи уповноважений орган з питань реєстрації вносить до Реєстру громадських об'єднань запис про припинення діяльності громадського об'єднання.

Головний спеціаліст Славутицького
міського управлінння юстиції 
О.І.Хребтова

Немає коментарів:

Дописати коментар