Порядок державної реєстрації юридичних
осіб
Порядок
реєстрації юридичних осіб регулюється Цивільним, Господарським кодексами
України та Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних
осіб-підприємців». Ці нормативно-правові акти в повній мірі описують процедуру
реєстрації та вимоги до документів. До грудня 2012 року процедура реєстрації
включала в себе декілька етапів, а саме: перший крок – подання документів
державному реєстратору та отримання Виписки з ЄДР, другий – подання документів
до органів статистики та отримання Довідки з ЄДРПОУ, третій крок – подання
документів до Пенсійного фонду та отримання Повідомлення по взяття на облік
платника єдиного внеску, і останній четвертий крок – це подання документів до
державної податкової служби та отримання довідки за формою 4-опп про взяття на
облік платника податків. На отримання таких документів в середньому витрачалося
7-19 днів.
З 17
грудня 2012 року набули чинності норми Законів № 4839-VI («Про внесення змін до
деяких законів України щодо взяття на облік юридичних осіб та фізичних
осіб-підприємців») від 24.05.2012 року та № 4834-VI («Про внесення змін до
Податкового кодексу України щодо удосконалення деяких податкових норм») від
24.05.2012 року, якими було докорінно змінено (спрощено) процедуру реєстрації.
Виписка
з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців стала
єдиним документом, який використовується для ідентифікації під час здійснення
господарської діяльності та відкриття рахунку в банках. У ній зазначатимуться
усі «реєстраційні» відомості про суб’єкта господарювання.
Виписка
з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців
підтверджує державну реєстрацію суб’єкта господарювання та взяття його на облік
в органах статистики, державної податкової служби та Пенсійного фонду України.
У
Виписку включаються наступні відомості:
- найменування
юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної особи,
-
ідентифікаційний код юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної
особи;
-
місцезнаходження юридичної особи або відокремленого підрозділу юридичної
особи;
- прізвище,
ім'я та по батькові осіб, які мають право вчиняти юридичні дії від імені юридичної
особи або від імені фізичної особи - підприємця без довіреності, у тому числі
підписувати договори, їх реєстраційні номери облікових карток платників
податків;
- наявність
обмежень щодо представництва від імені юридичної особи;
- відомості,
отримані в порядку взаємного обміну інформацією з відомчих реєстрів органів
статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України: дата та
номер запису про взяття та зняття з обліку, назва та ідентифікаційні коди
органів статистики, державної податкової служби, Пенсійного фонду України, у
яких юридична особа або відокремлений підрозділ юридичної особи перебуває на
обліку; дані про основний вид діяльності; дані Пенсійного фонду України про
реєстраційний номер платника єдиного внеску, клас професійного ризику
виробництва платника єдиного внеску за основним видом його економічної
діяльності; у разі зміни місцезнаходження юридичної особи або відокремленого
підрозділу юридичної особи;
- дата та номер
запису в Єдиному державному реєстрі;
- дата видачі
виписки.
Отже, процедуру
реєстрації значно спрощено – на
сьогоднішній день вже не потрібно звертатись до органів статистики, Пенсійного
фонду, державної податкової служби для подальшого постановлення новоствореного
підприємства на облік. Але, тепер Виписка видається не в день подачі документів
на реєстрацію (при первинній реєстрації), а, разом з оригіналами установчих
документів з відміткою державного реєстратора, лише через 3 робочі дні.
Звертаю
увагу, що нова Виписка з ЄДР містить лише один основний вид діяльності
підприємства, а отже, якщо знадобиться більш детальна інформація стосовно видів
діяльності, то отримувати Довідку статистики все ж доведеться.
Державний
реєстратор реєстраційної
служби Славутицького міського
управління юстиції
Т.О.Рилова
Немає коментарів:
Дописати коментар